Zespołowy

Indywidualne i zespołowe, lądowe i wodne – sporty sponsorowane przez firmy samochodowe

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że sporty mają naprawdę wielu różnych sponsorów. Co ciekawe, różne rodzaje popularnych i lubianych przez nas dyscyplin w pełni opłacane są przez firmy samochodowe. 

Sponsorowanie jest modne

Różnorodne firmy prześcigają się w ufundowaniu nagród, opłacaniu stypendiów, sponsorowaniu drużyn czy indywidualnych sportowców. Dzieje się to i w sporcie, i w innych dziedzinach.

Trend ten z pewnością nie przynosi jednostronnych korzyści dedykowanych wyłącznie obdarowanemu. I firma, i beneficjent staje się przecież w pewnym sensie wyróżniona. Darczyńca może z powodzeniem w zamian za finansowanie sportowca przecież umieszczać swoje logotypy na jego strojach czy też nawet zachęcać go do korzystania z jego usług w miejscu publicznym, co przecież jest ukrytą reklamą danego przedsiębiorstwa. 

Właśnie w ten sposób działa cały marketing i sponsoring. Kontrolowana reklama, przemyślane decyzje i sensownie rozdysponowane środki w promocję. Samochodowe firmy ostatnimi czasy wiodą prym, jeśli chodzi o sponsorowanie w sporcie. Warto przyjrzeć się temu zjawisku dokładniej, by mieć świadomość jak dziś wygląda rynek sportowy i samochodowy.

Ford i surfowanie

Pierwszą marką, o której warto wspomnieć w kontekście sponsoringu, jest Ford. To właśnie ta firma sponsoruje mistrzostwa w surfowaniu na desce. Dlaczego akurat ta dyscyplina? Prawdopodobnie dlatego, że jest kojarzona z wolnością, oddechem, świeżym powietrzem. Same pozytywy. Jak z Fordem – ale czy aby na pewno? Na to pytanie każdy odpowiedzieć musi sobie sam.

Toyota i regaty

Toyota to kolejna firma samochodowa, która wspiera sport wodny, a ściślej mówiąc, regaty. Jest nawet bezpośrednim sponsorem załogi Nowej Zelandii w regatach Pucharu Ameryki. 

Piłkarski Hyundai i Futbolowa Toyota 

Od 2002 roku Hyundai jest partnerem światowej organizacji piłkarskiej. Toyota natomiast stara się wspierać również futbol amerykański. Być może Toyota zdecydowała się na taki ruch, gdyż na rynku amerykańskim nie jest ona jeszcze wystarczająco popularna. Kibice futbolu na pewno dzięki takim krokom zapamiętają i być może nawet bardziej polubią markę. Same korzyści!

Škoda i hokej

Firma Škoda stawia na hokej i to na lodzie!. Zgadnijcie w jakim kraju hokej na lodzie jest sportem narodowym!  Zgadza się, w Czechach. Z pewnością więc większa część narodu czeskiego będzie miała okazję wpatrywać się podczas oglądania rozgrywek w ukryte w tle lodowiska logotypy Škody! 

Korzyści wizerunkowe

Firmy wspierające poszczególne sporty po jakimś czasie stają się dla odbiorców niemalże tożsame z emocjami, które towarzyszą na trybunach czy widowni kibicom. Są więc z reguły kojarzone z pozytywnymi przeżyciami. 

Nawet w przypadku przegranej ukochanej drużyny kibic przecież wie – była ona wspierana przez tę konkretną markę samochodową. Często późniejsze decyzje o zakupie na przykład samochodów podejmowane są więc właśnie na podstawie naszych przeżyć, sympatii i innych emocji. Sport to doskonała dziedzina do lokowania w niej kapitału reklamowego.

Dzięki sponsoringowi firmy stają się z pewnością bardziej rozpoznawalne. Która z marek nie chciałaby nosić miana wspaniałej, wspierającej, opiekuńczej i zaangażowanej? Dzięki sponsoringowi mogą one zyskać właśnie takie przydomki!

Zdj. gówne: Nick Fewings/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *